woensdag 1 februari 2017

Verslagje van een winkelnamiddagje, dinsdag 31 januari 2016

Verslagje van een winkelnamiddagje, dinsdag 31 januari 2016

Dinsdagnamiddag gingen we winkelen in De Spar van Heverlee
Wat kopen wij?
Groenten voor de soep!

Elk kind kreeg een boodschappenlijstje genoteerd met zijn leesmethode.
Kobe, Kyian, Ruken, Roland krijgen een boodschappenlijstje te lezen met bètaprenten
Thibo, Anthony met de methode 'Kijken en kiezen, Lezen moet je doen'.
Ook krijgt elk kind op zijn lijstje een hoeveelheid dat hij aan het oefenen is bij functioneel rekenen. 

Kobe: Ik koop 1 tomaat
Kyian: ik koop 2 tomaten
Ruken: ik koop 1 tomaat
Roland: ik koop 2 tomaten

Thibo: ik koop 3 rode paprika's
Anthony: ik koop 4 wortels


Hup daar gaan we! Groene  vestjes aan, boodschappentas mee!
Al snel komen we ons gekende verkeersbord tegen! Een topper in onze klas, ondertussen weten we perfect wat dit wil betekenen. 
Rechts het voetpad, waar wij op stappen
Links het fietspad.
Onze vrienden proberen echt op hun stukje te stappen, maar maken ook graag een grapje om eens 'oeps per ongeluk' op het fietspad te wandelen :-)
Ook de juffen worden er op gewezen om netjes en correct het juiste pad te bewandelen ;-)

In de winkel nemen we ons boodschappenlijstje en een winkelmandje.
Dan op zoek!
De juffen helpen hier en daar als het nodig is.
We nemen elk een plastic zakje voor de groenten.
Als iedereen alles heeft, op zoek naar de kassa!

Zo leuk, alle vrienden achter elkaar en door de rayons ... op zoek naar de kassa! Thibo en Kobe lopen voorop!

Donderdag snijden we de groenten en vrijdag koken we er soep mee!
Wel lekker zo zelf gekochte en zelf gesneden groenten hĂ© ;-) 

Groetjes juf Jolijn



















 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten